BMW R nineT Custom Project

BMW R nineT Custom Project
BMW R nineT Custom Project
2014.09.06.

A BMW R nineT Custom Project keretében négy japán motorépítő vetkőztette le és öltöztette fel újra a bajor gyártó nagy sikerű modelljét négy különböző stílusban.

A japán motorépítés sajátos stílus, az európai szemnek gyakran szokatlan, de mindenképp egyedi kivitelezés és kreativitás ötvöződik az alkotásokban. A BMW R nineT Custom Project keretében ezúttal a legnagyobb japánok közül kértek fel négy arcot: Shiro Nakajima, Brat Style, Hidemo és a Cherry’s Company.

A srácok és műhelyek az elmúlt hat hónapban csendben munkálkodtak, néhány napja Ola Stenegärd, a BMW vezető designere mutatta be az elkészült motorokat a BMW Motorrad Days-en Naganóban, és a bikeexif.com-nak köszönhetően néhány nagyszerű képen mi is megmutatjuk őket.

Cherry's Company Highway Fighter

Kaichiro Kurosu neve Európában nem mond sokat, bezzeg Japánban! Egyedi motorjaival két egymást követő évben megnyerte a Yokohama motorépítő verseny fődíját, és R nineT-ja is gyönyörű lett. Kurosut a BMW történelme inspirálta, olyan motort épített, ami a „közeli jövő” érzetét kelti.

BMW R nineT Custom Project

Brat Style Cyclone

Go Takamine az egyik legkomolyabb motorépítő az egész világon. Műhelye, a BratStyle egyben egy új stílus neve is, amit több ezren követnek.
A BratStyle motorjaira egyszerre jellemző a könnyedség és a vintage megjelenés, ezek a vonások Takamine R nineT-jában is jelen vannak, a Cyclone kecsessége mellett az eredeti modell masszívnak és robusztusnak tűnik.
Ez a motor rövid városi rundokra készült, a régi és az új hangulata keveredik benne egy kis dirt track-feelinggel.

BMW R nineT Custom Project

BMW R nineT Custom Project

Hide Motorcycle Boxer

Egyszerű, organikus designjával bűvöli a japán custom-rajongókat Hideya Togashi már 2003 óta. Mára ő az egyik legnépszerűbb Harley-Davidson Sportster építő a Távol-Keleten.

Minimalista megközelítés, a legnagyobb hatás a legkevesebb változtatással – ez volt Togashi koncepciója. Időtlen és kecses érzetet ad a kézzel készített, fényezetlen alumínium tank és farokidom, amitől a nineT könnyűnek tűnik, és megjelenik benne a '70-es évek GP motorjainak hangulata is.

BMW R nineT Custom Project

BMW R nineT Custom Project

46Works Clubman Racer

Shiro Nakajima neve is sokaknak ismerős lehet, fűződik hozzá néhány elképesztő BMW és Moto Guzzi átépítés.
Nakajima új műhelyében, a 46Works-ben visszatért a gyökerekhez, és verseny-stílusú motorokat épít, melyek pályán és utcán egyaránt használhatók. Az ő R nineT-ja tele van könnyített alkatrészekkel, ami összesen kb 30 kilóval csökkenti a motor súlyát. Öhlins teleszkópokra cserélte az eredeti Sachsot, MotoGP-stílusú Bito R&D Magtans kerekeket kapott és Pirelli Diablo Supercorsa gumikat.

BMW R nineT Custom Project

BMW R nineT Custom Project

Ha jobban elmerülnél a BMW R nineT Custom Project többi motorjának részleteiben, kattints ide, és ámulj! Jó mulatást!

(forrás: bikeexif online)

vissza a hírekhez >>