Még egy éve van a kétütemûeknek

Még egy éve van a kétütemûeknek
Még egy éve van a kétütemûeknek
2010.08.23.

Az egyhengeres négyütemû 250 ccm gépek 81 mm-es maximális furattal készülnek majd –ez megegyezik a 1000 köbcentiméteres motorokat tömörítõ új királykategória adatával, amely szintén 2012-ben debütál majd. A Nemzetközi Motorsport Szövetség a változásokkal a jelenleginél olcsóbbá is szeretné tenni a legkisebb géposztályt, ezért 10000 eurós költséghatárt szabott a hajtómûvekre, amelyeknek minimum három versenyt kell kibírniuk. Mindezt pedig megtoldották azzal is, hogy minden motorblokk gyártó ki kell tudjon szolgálni akár 15 versenyzõt is. Ez 90 motorblokkot jelent versenyszezononként - 15 versenyzõ évi 6-6 blokkot használ el. A döntés nyomán sejthetõ, hogy a kisebb gyártókapacitással rendelkezõ cégek azonnal el is esnek a Moto3-ban való részvétel lehetõségétõl.
Kérdéses, hogy az idei 125 kategória Airohos éllovasait Danny Web-t, Jonas Folger-t és Nico Terol-t jövõre már a Moto 2-ben, üdvözölhetjük, vagy maradnak az új, Moto 3 kategóriában! Tény mindenesetre, hogy jelenleg a Moto2-ben a legnagyobb az Airoh támogatást- és sisakot élvezõk tábora. Andrea Jannone, a korábbi GP-s Anthony West, Julian Simon, Niccolo Canepa, Simone Corsi, vagy Roberto Pietri neveit már jó néhányszor hallhattuk. Õk tartoznak most a Moto 2 éllovasai közé az Airoh táborból.A Moto GP-ben jelenleg csak a jól ismert, korábban piros pöttyös, Tóth Imre csapatából felkerült Hector Barbera viseli az Airoh legújabb fejlesztésû GP sisakját, de jövõre óriási tervekkel rukkolt elõ Antonio Locatelli "Airoh Vezér"...

www.airoh.hu

vissza a hírekhez >>