Ducati V8

Ducati V8
Ducati V8
2014.03.15.

A német Dieter Hartmann-Wirthwein neve sokak számára már ismerős lehet. Tudják, ő az, aki néhány évvel ezelőtt otthon kezdett bele egy V8-as építésébe, melyhez kiindulási alapként egy 868 köbcentis Ducati-blokkot választott. Az első hírek még arról szóltak, hogy a gyári főtengelyt menti át a meglepő konstrukcióhoz, végül azonban új főtengely készítése mellett döntött.


Aki viszont kételkedne a megoldás működőképességében, böngészheti a német férfi korábbi munkáit is. Ezek közül a legérdekesebb az az átépítés, mely során egy 50 köbcentis, egyhengeres Honda Monkey-ból faragott működő, 125 köbcentis négyhengerest. Itt ráadásul meg is tartotta az eredeti főtengelyt, és egyetlen hajtórudat alkalmazott a négy dugattyúhoz. A készülő V8-as is ehhez hasonló elven működik.

Amit Dieter Hartmann-Wirthwein csinál, az szinte már művészet. Elenore V8-asát – akkor még nem végleges formájában – a 2010-es kölni Intermot szalonon is kiállíthatta. Már várjuk, hogy összeálljon a működőképes változat, és mozgásban is láthassuk – illetve hallhassuk – a szokatlan kivitelű nyolchengerest.

vissza a hírekhez >>