Kecskeméten készül.

Kecskeméten készül.
Kecskeméten készül.
2013.04.16.

Lenyűgöző volt a Concept Style Coupe fogadtatása. A messze leggyakoribb kommentár így hangzott: Gyártsátok sorozatban!" Most pontosan ezt tesszük" - mondta Dieter Zetsche, a Daimler AG császára, illetve igazgatótanácsának elnöke. „A CLA olyan autó, amely nem téveszti össze a középkategóriát a középszerűséggel. Erőteljes designja kiemeli a Mercedes-Benz márka sportos oldalát." A nép pedig örvendezik, különösen a magyar.

Ha nem is tudja majd megvenni mindenki, nem lesz belőle második magyar népautó, azért van okunk a büszkeségre: a Mercedes CLA, az ellenállhatatlan stílusforradalmár hazánkban, Kecskeméten készül.
Egy erőteljesen sportos, négyajtós kupé formájában. Domború és homorú felületek játéka teszi összetéveszthetetlenné karosszériáját, a motorháztető markáns „erődómja", valamint a gyémánthatású hűtőmaszk igencsak dinamikus kiállást biztosít a CLA számára. Szerencse, hogy szinte egy az egyben a Concept Style Coupe merész designját örökölte, így „ő" a második fiatalos modell a Mercedes-kínálatában. Ehhez a világító modul és a fénydiódák elhelyezése is nagyban hozzájárul a látványos „fáklyaeffektus", illetve a CLS-től átvett oldalsó karaktervonalak formájában. Három izgalmas él tagolja az oldalfelületet, melyek mélységet és dinamikát adnak az autó profiljának. A hátsó rész a szélességet hangsúlyozza, és itt is visszaköszön a domború és homorú felületek váltakozása, sportos energiát sugározva. Közben a laposan lejtő tető, s a hátsó szélvédő jellegzetes, erős lekerekítése kupészerű sziluettet biztosít a CLA számára.
Az enteriőr is a külső összképét folytatja, erősen minőségi kialakítással. Az összes díszítőelem felülete ezüstös galvanizálással kap hűvös tapintású, fémes hatást, miközben a műszerfal kerek légbeömlői megérnének egy külön stílustanulmányt. Még akkor is, ha más típusokban is láttuk már. Az első és hátsó integrált ülések akár színes kontrasztvarrással is választhatók, a hangulatvilágítást pedig nyitható panorámatető egészít ki.
Jó hír a - gondtalan/gondatlan - pilótáknak, hogy rengeteg vezetőtámogató asszisztens-rendszer került a CLA-ba. Széria például az ATTENTION ASSIST és a radaralapú COLLISION PREVENTION ASSIST, adaptív fékasszisztenssel, amely már 7 km/órától megóvja az autót a ráfutásos ütközéstől (eddig: 30 km/óra fölött). Ugyanakkor a COLLISION PREVENTION ASSIST és a DISTRONIC PLUS kombinációjával jött létre a COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Ez egy olyan további kiegészítő funkciót tartalmaz a korábbiakhoz képest, hogy ha a vezető nem reagál egy tartósan fennálló ütközésveszélyre, akkor a rendszer 200 km/órás sebesség alatt önállóan fékez, csökkentve a lassító vagy álló járművekkel való ütközés súlyosságát. 30 km/órás sebességig a rendszer az álló kocsikra is reagál, 20 km/óráig pedig kiküszöböli a ráfutásos baleseteket. Szuper! Kapható még továbbá holttér-figyelő és sávtartó-segéd, adaptív távfény és aktív parkoló-asszisztens.
Nem pusztán a Mercedes CLA formája dinamikus, a futóműve is száguldásra termett. Első egysége McPherson-rendszerű, a hátsó térlengőkaros, a kerekeken ébredő hossz- és keresztirányú erőket felvevő, oldalanként három kereszt- és egy hosszlengőkarral. Ezáltal egymástól függetlenül szabályozható a hosszanti- és a kereszt-dinamika. A vásárlók kétféle hangolás közül választhatnak, az alap a komfortos, opcióként pedig egy sportfutómű áll a rendelkezésükre, elöl 20, hátul 15 mm-rel leültetve. Ráadásul valamennyi CLA direkt kormányzással készül.
Egy évvel azelőtt, hogy 2014-ben hatályba lép az új európai Euro 6 kipufogógáz-szabvány, az új Mercedes CLA valamennyi benzines erőforrása, illetve a csúcs-dízelje máris hozza az elvárt határértékeket. Az 1,6 és 2,0 liter lökettérfogatú benzinmotorok teljesítményskálája a CLA 180 90 kW-jától (122 LE) a CLA 200 115 kW-ján (156 LE) keresztül a CLA 250 155 kW-jáig (211 LE) terjed. Dinamikusan húz és maximálisan hatékony a két dízel is: a CLA 200 CDI 100 kW-ot (136 LE) ad le, nyomatékmaximuma 300 Nm, a CLA 220 CDI 2,2 literes és 125 kW-os (170 LE), nyomatéka 350 Nm, emissziója csupán 109 g CO2 per kilométer. Mindegyik aggregát esetében széria az ECO Start-Stop funkció. Az erőátvitelről hatfokozatú manuális sebességváltó vagy a komfortot és a sportosságot ötvöző 7G-DCT duplakuplungos automata gondoskodik.
Kívánságra teljes mértékben variálható nyomatékelosztású 4MATIC állandó összkerékhajtással is rendelhető lesz a csillagos, négyajtós kupé, a rendszer teljesen új fejlesztés. Főbb szerkezeti elemei a a 7G-DCT automatizált duplakuplungos váltóműbe integrált erőátvitel a hátsó tengely felé, valamint a hátsó differenciálmű, beépített, elektrohidraulikus vezérlésű lamellás tengelykapcsolóval. Ez utóbbi változtatja fokozatmentesen a hajtónyomatékot az első és a hátsó tengely között.
Amiről még nem volt szó, az a CLA világbajnok alaktényezője, 023-as értékével új mércét állít fel a Mercedes modellpalettáján és általában a sorozatgyártású kocsik között is. A magyarországi érdeklődőknek pedig még fontosabb, hogy értéknövelő alapszolgáltatásként a Mercedes CLA tulajdonosok számára is elérhető a 2012 februárjában bevezetett Integrált Szerviz Csomag, ami a hazai piacon egyedülállóan négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz.

(forrás: Autósvilág online)
vissza a hírekhez >>