EICMA - Ducati Diavel: Az aszfaltot is feltépi

EICMA - Ducati Diavel: Az aszfaltot is feltépi
EICMA - Ducati Diavel: Az aszfaltot is feltépi
2010.11.08.

Általában legendás típusok új változatait elõzi meg akkora hype, mint amilyen a Ducati powercruiserét is körülvette; gondoljunk a Yamaha V-Max vagy a Super Ténéré körüli hírverésre. Ezzel szemben a Diavel szellemi elõdje, az 1964-es, V4-es, 1256 köbcentis Ducati Apollo, legfeljebb a kevesek által ismert érdekességek listáján szokott szerepelni.

Az olaszok a V-Maxnak és Triumph Rocket III-nak próbálnak konkurenciát teremteni, de a powercruiserséget egészen más módon ragadják meg, mint a japán vagy az angol gyártó. A Diavelbe a Multistradaból már ismert Testastretta 11º erõforrás 162 lóerõs és 127 Nm-es csúcsnyomatékú változatát építették be. Szép számok, de az állak a motor tömegétõl zuhannak a padlóra: az olasz izommotor mindössze 210 kiló, amit karbon elemekkel és Marchessini kerekekkel 207 kilóra lehet redukálni, vagyis nagyjából száz kilóval könnyebb a konkurenseknél!



A tervezõk mindent megtettek, hogy a motor jól vezethetõ legyen a 240-es hátsógumi ellenére is: elöl 50 mm belsõcsõ-átmérõjû, fordított Marzocchi teleszkópok dolgoznak, hátul vízszintesen elhelyezett, minden paraméterében állítható Sachs rugóstagot találunk, a Pirelli pedig egy teljesen új összetételû és profilú hátsót fejlesztett, kifejezetten ennek a típusnak. Az ennyire erõs motoroknál mára elengedhetetlen csúszókuplung mellé nyolc fokozatban állítható kipörgésgátló került, valamint a teljesen elektronikus gázkarhoz is tartozik három program. Az egyikben a motor teljes erejét megkapja a sofõr, egy felhasználóbarátabb állásban finomabbak a gázreakciók, míg a harmadikban mindössze száz lóerõvel kell megbirkóznia a pilótának.

vissza a hírekhez >>