Szabálymódosítások a Superbike világbajnokságon.

Szabálymódosítások a Superbike világbajnokságon.
Szabálymódosítások a Superbike világbajnokságon.
2013.01.28.

Az egyik legfontosabb változtatás a Superbike-ban lesz, miszerint ha verseny közben elered az eső akkor az eddigiekkel ellentétben nem szakítják félbe a futamot piros zászlóval hanem a versenyzők ha szükségesnek ítélik kimehetnek a boxba lecserélni a slick gumikat és átállítani a motorjaikat vizes pályára. A munkát három szerelő plusz ha akarja akkor maga a pilóta is végezheti a box előtti területeten. Tankolni viszont szigorúan tilos.

Egy másik fontos változás a rajtráccsal kapcsolatos, ugyanis jövőre egy sorban négy helyett csak három pilóta kap helyet, ezzel biztonságosabbá téve az első kanyarokat hiszen vélhetően így majd kisebb lesz a tülekedés. Továbbá kötelezővé teszik rossz látási viszonyok között egy hátsó lámpa működtetését illetve, hogy az SBK motorok még jobban hasonlítsanak az eredeti modellekre fel kell rájuk rakni egy gyári lámpát imitáló matricát, ahogyan azt a kawasaki is tette idén. Ezzel még nincs vége, változnak a minimumsúlyt érintő szabályok, a kéthengeres motorok számára ez mostantól 165 kilogramm lesz ezzel ismét egy szintre hozták a két, a három és a négy hengeres motorok legkisebb tömegét. A Ducati idei teljesítményét elnézve erre nagy szükség volt és mivel ki tudja mire mennek jövőre az 1200ccm-es V kettes Panigale-lal a szabályalkotók meghagyták annak a lehetőségét, hogy a kéthengeresek minimumsúlyát év közben kétszer három kilóval megemeljék. Emellett jövőre 17 colos alumínium kerekeket kell használnia majd minden csapatnak.
A Superbike-hoz hasonlóan a Supersportban és a Supersport 1000 Kupában is kötelező lesz felszerelni a motort hátsó lámpával.

Kíváncsian várjuk, hogy a F1-hez hasonlóan változatosabbá, izgalmasabbá válnak-e a futamok a szabálymódosítások hatására!

vissza a hírekhez >>