Tippek és trükkök mínuszok idejére

Tippek és trükkök mínuszok idejére
Tippek és trükkök mínuszok idejére
2020.12.15.

Tippek és trükkök mínuszok idejére

Télen se fázz motoron!

Fagyási sérüléseket és szövődményekkel járó meghűlést kockáztat az, aki nem veszi komolyan a hideg időt, és megfelelő motoros védőruházat nélkül indul el motorozni.

Hétágra süt a nap, délután már 8-10 fokot mutat a hőmérő – igazán csábító körülmények egy guruláshoz. Igen ám, de ez az időjárás rendkívül megtévesztő, és a tavasziasnak tűnő láttán hajlamosak vagyunk rossz döntést hozni az öltözködéssel kapcsolatban.

Tippek és trükkök: a téli motorozás

Ha nincs elég tapasztalatunk, könnyen lehet, hogy nem kellően meleg hacukát veszünk magunkra vagy éppen fordítva: izzadunk a rosszul szellőző rétegek alatt. A baj ezzel az, hogy – főként a szélvédelem nélküli motoroknál – néhány kilométer után elkezdünk vacogni, megizzadva pedig percek alatt össze lehet szedni egy jó kis megfázást.

Az is meghűléssel járhat, ha „túlöltözzük” magunkat, és megizzadunk, egyszersmind a sok réteg miatt kényelmetlen ruha a járműkezelésben is akadályozhat. Márpedig vasmarokkal kell terelgetni a gépet, hiszen gyakorlatilag nincs valódi téligumi a nagymotorokra, ami megnehezíti a téli közlekedést

Öreg hiba, ha ilyenkor visszafordulás helyett továbbhajtunk, azzal a gondolattal a fejükben, hogy mindjárt felmelegszünk, nem lesz itt semmi baj. Csakhogy általában cseppet sem lesz jobb a helyzet, sőt jön a libabőr és a didergés, majd kihűlnek a végtagjaink, és egyre kellemetlenebbül érezzük magunkat.

Extrán melegítenek
Manapság egyre jobban terjednek az elektromos és veszteséghőt hasznosító ruházatok, melyek akár fagypont körüli hőmérsékletnél sem engedik kihűlni testünket. Sokan esküsznek a 12 voltos elektromos aljzatról működő mellényre, sőt ezt fűthető kesztyűvel is kiegészíthetjük – egy ilyen összeállítás nem is túl drága, 60-80 ezer forintba fáj. Kaphatóak szintén a jármű elektromos rendszerétől „táplált” nadrágok, ezek ára sem lépi át a 30-40 ezer forintot, azonkívül vehetünk fűthető vesevédőt is, ami – gyártmánytól függően – 15-30 ezer forintért a miénk lehet. Jó szolgálatot tehet a fűthető markolat vagy az univerzális ülésfűtés, egy ilyet – munkadíjjal együtt – 30-40 ezer forintért építenek be az üléspárnába.

Elkerülendő a rossz élményt, a protektoros télikabát és a bélelt nadrág alá vegyünk fel thermo aláöltözőt, mely a motorosruházat egyik legfontosabb eleme. Jó, ha tudjátok, hogy az aláöltözők nem csak télvíz idején hasznosak, ugyanis a vékonyabbakat bármikor és bármilyen aktív tevékenységhez érdemes felhúznunk. A kimondottan téli időjáráshoz a merinó gyapjúval szőtt változatokat ajánljuk, és azzal is jól járunk, ha emellé nyak- és mellkasvédőt is magunkra aggatunk, amik megakadályozzák, hogy az esetlegesen bejutó hideg továbbáramoljon a ruha alatt. Sokan abba sem gondolnak bele, hogy milyen káros a hideg az ízületeikre, s nem is óvják kellően az érzékeny testrészeket. Pedig akad színvonalas termék a piacon, mint például a B-Star – akár utcai nadrágra is pillanatok alatt felvehető – neoprén térdvédője, melyet kivehető Sas-Tec protektorral vérteznek fel, ebből kifolyólag a zimankó hatásaitól és az esések kellemetlen következményeitől is megvéd.

Vannak már olyan kezeslábasok, amik az erőforrás által kibocsátott hőt hasznosítják. A folyadékáramlással működő szettek nagyban növelik a téli motorozás élvezeti értékét, igaz, nem olcsók, áruk akár a kétszázezret is meghaladhatja

Az is célravezető, ha leragasztjuk a sisak szellőzőit, és lehetőleg eleve zárt bukóval indulunk neki, hacsak nem szeretnénk arc- vagy homloküreg-gyulladást kapni. Ez a pár óvintézkedés elég lehet ahhoz, hogy a napsütötte hétvégéken kicsit enyhítsük a „vashiányt”, és csak a jó élmények maradjanak meg a téli motorozásból.

Fotógaléria

.

.

Forrás: Hegylakók

vissza a hírekhez >>