Rosivall Ágoston Portré

Rosivall Ágoston Portré
Rosivall Ágoston Portré
2013.09.01.
Rosivall Ágoston '… egy ember a ködből'

2010-et írunk.

'Motorosok, futárok, rocker-lelkű bikerek, idetévedt szörfölők, benzinnel beoltott honfitársaim!
Tegye fel a kezét, aki hallotta már Rosivall Ágoston nevét!
Igen… igen, ott látok valakit, de nem vagyunk valami sokan. És – szégyenszemre – én is csak nemrég óta tudom, hogy kiről van szó, igaz, hogy nem bújom a Moto GP-n kívüli motorversenyek beszámolóit.
Most már tudom, hogy él közöttünk egy srác, akinek ugyanúgy illene ismernünk a nevét, mint Talmácsi Gáborét.
Ne törjétek a fejetek, ő még nem volt világbajnok, de szerintem minden esélye megvan, hogy az legyen. Már persze, ha csak a tehetségen, a motorozási tudáson, a bevállaláson és az elhivatottságon múlnának ezek a dolgok…
De térjünk vissza a földre, sajnos nem csak ezen múlnak. Igen, kitaláltátok, a pénzen meg a szponzorokon áll vagy bukik, hogy kap-e lehetőséget valaki, legyen bármennyire is tehetséges.

Ágostonnak jelenleg nincs állandó csapata, pont a fent említett okok miatt. Viszont az is igaz, hogy akárhányszor motor nyergébe és pálya közelébe került, egyből megakadt rajta a szakértők szeme.

De kezdjük a legelején – nézzük, hogyan kezdődött a pályája!

Először is, neki nem a csattogó szárnyú falepke tologatás és a motorozás között kellett választania 3 évesen. Neki nem a szülei találták ki, hogy márpedig motorversenyző lesz belőled kisfiam. Ő már tudatosnak mondható fejjel döntötte el magától, hogy mit akar csinálni.
Ezért motorra pattant és futárnak állt, de csak azért, hogy legyen miből versenyeznie. Először gokartozott, aztán egy matt-fekete ETZ-vel borzolta a közönség idegszálait.
Ezután jött a Hungaroring Motorsport Iskola az életében, ahol végre szakértő kezekbe került, és akkor innen felgyorsult a történet:
- 2003-ban már az Alpok-Adria Kupán versenyzett Superstock 1000 köbcentis kategóriában.
- Az asseni endurance verseny esős futamán 10 helyet javított a csapata helyezésén – ezzel egész évre bebiztosította a helyét a német Innodrom csapatában.
Lám-lám, mire volt jó az 5 évi hóban-fagyban futárkodás…
- 2006-ban újabb dobogós helyezések az Endurance VB-n.
- 2007-ben megnyerte az Osztrák Ducati Bajnokságot, az Olasz Ducati Bajnokság egyik futamán pedig 2. lett.

Hogy mostanában mit csinált?
Motorokat tesztel a Motor Revünek, versenymotorokat tesztel és állít be több külföldi csapatnál, valamint motorversenyzést oktat több iskolában is… és persze készül a versenyekre, mert azért kinéz ezekből néhány idénre is.
Ha minden igaz, lesz néhány futama egy német Ducati-s csapatnál, az angol bajnokságban és az Endurance VB-n is.
Hát HAJRÁ! Mi mást mondhatnánk?! Ráadásul komolyan is gondoljuk. Hátha ráharap egy olyan nagycsapat végre, ahol kevésbé a pénzre, mint inkább a tudásra van szükség…'

-aztán jött 2011, 2012 és 2013....

(forrás: Fokt online)
vissza a hírekhez >>