2015-től lesz újra Suzuki a MotoGP-ben.

2015-től lesz újra Suzuki a MotoGP-ben.
2015-től lesz újra Suzuki a MotoGP-ben.
2013.06.27.

A gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájának alakulatai (a Repsol Honda valamint egy-két CRT-s csapat kivételéve) a Katalán Nagydíj leintését követően sem hagyták el a barcelonai aszfaltcsíkot, ott ugyanis sor került az esztendő második szezonközi tesztjére, melyen a futamgyőztes, Jorge Lorenzo (1:41.904) diktálta a tempót.

A címvédő sikerét azonban a legtöbb szaklap és internetes oldal is másodrangúnak titulálta, a Suzuki visszatérésének bejelentése, valamint a gyár versenymasinájának első hivatalos tesztkilométerei ugyanis ellopták a címlapokat Lorenzo elől. A Suzuki bejelentése a lassan másfél éve menő pletykaáradatnak köszönhetően senkit sem lepett meg, a hivatalos közlemény mégis rengeteg rajongót nyugtatott meg, hiszen a Japánban folytatott tesztek ellenére eddig a tesztcsapat feloszlatásának lehetősége is fennállt. A kékeket ezúttal is a hivatalos tesztversenyző, Randy de Puniet képviselte, aki természetesen jelenlegi csapatvezetőjének, Jorge „Aspar” Martineznek az engedélyével volt jelen a Suzuki bokszában (a hírek szerint mindez nem a véletlen műve, hanem egy a jövőben induló együttműködés első jele).

A MotoGP hivatalos honlapja szerint az újfejlesztésű üzemanyagtartállyal (melyet ő maga kért) körözgető Lorenzót a versenyhétvége során is remek teljesítményt nyújtó, ám egy buta hiba miatt kicsúszó Nicky Hayden (1:41.955) követte a Ducatival. Harmadikként a Repsol távollétében elsőszámú Hondássá váló Stefan Bradl (1:42.227) végzett a tegnapi nap folyamán meglehetősen csalódottan nyilatkozó Andrea Doviziosót (1:42.417) megelőzve. Az olaszok korábbi százhuszonötös világbajnoka elsősorban csapata, a Ducati teljesítményét bírálta, valamint elmondta, hogy a siker érdekében sokkal radikálisabb változtatásokra lesz szükség, mint amilyenekkel eddig a bolognai gyárban előálltak. Őt a Tech 3-as Yamaha első embere, Cal Crutchlow (1:42.462) követte, kinek csapattársa, Bradley Smith (1:43.180) csak délelőtt lépett pályára, később ugyanis a belváros felé vette az irányt, ahol sérült ujját operálták. Crutchlow mögé Valentino Rossi (1:42.513) sorolt, aki a nap végén sajnos a kavicságyat is meglátogatta, ami miatt még a piros zászló is előkerült, a Yamaha első részének beállításait finomító Doktor azonban sérülés nélkül úszta meg bukását.

A nyolcadik helyet a hétfői nap „főszereplője”, Randy de Puniet (1:42.676) szerezte meg a Suzuki ezer köbcentiméteres, soros négyhengeres erőforrással ellátott versenygépével. A francia motoros egyébként maximálisan elégedett volt a gyár első „nyilvános szerelésével” mely során már nem csak a stopper ellen, hanem a jövőbeli riválisok ellen futottak. Közvetlenül de Puniet előtt végzett a jelenlegi csapattárs, Aleix Espargaro (1:42.537), aki mondhatni természetesen elsőként zárt a CRT-sek között. Espargaro egyébként a helyszíni jelentések szerint egy teljesen új futóművet, és felfüggesztést tesztelt, melynek köszönhetően a győztes idejéhez képest immáron bőven egy másodpercen belül végzett. Hozzájuk hasonlóan az Avintia Blusens is több új alkatrésszel támadott, Hector Barbera (tizenkettedik hely, 1:43.899) ugyanis egy vadonatúj lengőkart és több frissített elektronikai eszközt vitt pályára. Az NGM Mobile Forward Racing (vagyis Colin Edwards és Claudio Corti csapata) eközben egy ovális alakú légbeömlővel kísérletezett, ami a mérnökök szerint jóval hatékonyabb lesz könnycsepp-formájú elődjénél.

(forrás: motorosportal online)

vissza a hírekhez >>