Új, legnagyobb robogó a világon

Új, legnagyobb robogó a világon
Új, legnagyobb robogó a világon
2013.01.01.

Pont ezzel az kéthengeressel és vázzal készült a Gilera GP 800, amely a világ legnagyobb robogójaként sem tudott igazán sikert aratni. Visszafogott külsejének tudták be sikertelenségét. Úgy döntött a Piaggio vezetés, hogy innentől az Apriliától származzon a "legnagyobb", természetesen új ruhába öltöztetve. Persze némi műszaki többlet is érkezett az újjászületéssel: az ABS és kikapcsolható kipörgésgátló a szériafelszereléshez tartozik.


Meglepő, mennyire könnyű kezelni a 260 kilós száraz tömegű nagy vasat.
Jól hangolt automata váltójával és 76 lóerejével súlya ellenére úgy gyorsul az SRV, mint egy jobb középkategóriás motor. Ha hagyjuk felgyorsulni, 200-ig meg sem áll, 160 körül lehet a legjobb utazósebessége az Aprilia óriásrobogójának. Ezt a tempót órák hosszat, kényelmesen lehet rajta bírni, hála a kényelmes, párnázott fotelülésnek.
18,8 literes tankjával több mint 300 kilométert tehetünk meg. Valójában leginkább túragépnek nevezhető az SRV. A rugóstagok hibátlanul hangoltak, még nagy tempónál is jól elnyelik az úthullámokat. A hatalmas géphez kissé alulméretezett kétdugattyús úszóféknyergek nem harapnak úgy, mint a konkurenciánál használt, sportmotorokról származó négydugattyúsak, így kissé tompán jelenik meg a fékhatás és viszonylag sok kézierő szükséges a működtetéshez. Az ABS rendkívül finoman szabályoz, ha túlfékezzük valamelyik kereket, a kipörgésgátló viszont leginkább azt érezteti, mennyire combos ez a gép poros, vagy csúszós úton.

Az Aprilia kidolgozása igényes, szép a festése, a műanyagalkatrészek jól illeszkednek. Sok információt találunk a műszerfalon: két napi kilométer-számláló, hőmérő, fogyasztásmerő, távolságmérő a következő tankolásig, átlagsebesség-jelzés, benzinszintjelző.
A pakolóhely viszont az ekkora testhez mérten igen csekély, az ülés alatt a V-motor miatt csak egy zárt sisaknak maradt hely.

Sajnos a kategóriatársak hasznos tokozott hajtását nem örökölte a 850-es, ugyanúgy lánchajtása van, mint a Manának, így a rendszeres kenés itt sem maradhat el.

Döntse el mindenki maga, hogy ezzel robogóval akarja megszerezni a nagymotorozás élményét, vagy ezzel a 'nagymotorral' akar jóval kényelmesebben utazni, mint túratársai bármelyikével!
vissza a hírekhez >>