EICMA érdekességek: Suzuki Burgman Hybrid

EICMA érdekességek: Suzuki Burgman Hybrid
EICMA érdekességek: Suzuki Burgman Hybrid
2014.11.19.

A Suzuki az idei EICMA szalonon kiállította az üzemanyagcellás Burgmant. Az eredetileg 2009-ben bemutatott konstrukciót folyamatosan fejlesztik. A mostani hírek szerint a hatótávolsága elérheti a 350 km-t.

A Suzuki jó ideje dolgozik azon, hogy piacra dobhassa az első üzemanyagcellás kétkerekűjét. A Burgman speciális változata eredetileg 2009-ben a 41. Tokió Autószalonon mutatkozott be. Az újdonság azonban az idei EICMA rendezvényen is látható volt. A hidrogénnel üzemelő robogóban egy nagyméretű akkumulátor is megtalálható, aminek köszönhetően a Suzuki hatékonyan tudja tárolni és felhasználni az üzemanyagból felszabadított energiát. A hátsó kerekébe épített elektromos motor pedig kellően nagy nyomatékot biztosít ahhoz, hogy megfelelően dinamikus legyen a környezetbarát kétkerekű. Ahogy az az ilyen típusú hajtáslánccal felszerelt járműveknél lenni szokott, a Suzukiban is fékezéskor egy generátor igyekszik a lehető legtöbb mozgási energiát visszanyerni és ezzel megnövelni a hatótávolságot. Az Autoevolution információ szerint a szóban forgó Burgman egy tank hidrogénnel nagyjából 350 km-t tud megtenni. A japán vállalat üzemanyagcellás kétkerekűjének tömege „körülbelül 170 kg”, ami ugyan több mint a benzinmotorral hajtott konstrukcióé (a 125-ös Burgman tömege 148 kg), de nem nevezhető túlzottan soknak.

Érdekesség, hogy külsőleg szinte teljesen megegyezik a Burgman különleges változata a normál kivitellel. Belsőleg azonban jelentős különbségek vannak. Az idomzat alatti részt teljes egészében elfoglalják az alkatrészek. Emiatt a modell legendásan nagy pakolórekesze is megszűnt. Helyét többek között az előbb említett akkumulátor foglalja el. A vezető lábai közé pedig a hidrogéntartályt építették be a japán vállalat szakemberei. Az új „tankot” ugyanazon a nyíláson keresztül lehet felölteni, mint a belső égésű blokkal szerelt Burgmanokat.

Az egyelőre prototípusként létező kétkerekű ellenfeleként leginkább a BMW C Evolutiont lehet megemlíteni. A német vállalat kétkerekűjében ugyan nincs üzemanyagcella, de az akkumulátora normál csatlakozóról 4 óra alatt feltölthető. Ekkor újabb 100 km-nyi megtehető táv áll a sofőrök rendelkezésre. A BMW gyártása már beindult, viszont a Suzuki újdonságnak pontos bevezetési dátumáról egyelőre nincs hír. A korábbi információink szerint 2015-re várható, hogy végleges formát ölt a Burgman speciális kiadása.

vissza a hírekhez >>