Elindult a Dakar

Elindult a Dakar
Elindult a Dakar
2013.01.05.

A szombat az ünnepélyes rajtceremóniával kezdődött – vagy fogalmazhatnánk úgy is, hogy népünnepéllyel. Mert nehezen lehetne másképp jellemezni azt, amikor egymillió ember (ez a rendezőségtől kapott hivatalos adat) fejezi ki tiszteletét, tapssal, integetéssel, mosollyal, egy-egy pacsival.

„Még a belső kamerát is bekapcsoltam, annyira feldobódtam” – mondta Szalay Balázs, aki pedig már látott egy s mást, hiszen ez a 12. Dakar-ralija. De az első, amely sivatagban kezdődik. A rendezők ugyanis eddig hagyták bemelegedni a mezőnyt, mielőtt beküldték a dűnék közé, ezúttal azonban másként alakult: már rögtön az elején jöhetett a homok.

Ami az új Opel Mokkával száguldó magyar kettőst illeti: a 39. helyen teljesítette a bemelegítésnek szánt piscói szakaszt.

„Rövid, de gyors szakasz volt, ám mielőtt mindenki ész nélkül száguldani kezdett volna, két-három trükkös letörés a homokban figyelmeztetett arra, hogy a Dakar nem az első szakaszon dől el, pláne nem ilyen rövid távon. A homok a hőség ellenére sem volt elviselhetetlenül puha, csak túl kemény votl a gumink, így az autó nem volt olyan jó erőben, mint elnnie kellett volna. De nincs gond, ez még csak az első nap. Ami a navigációt illeti, az ezúttal nem volt nagyon nehéz, ugyanis a szakasz mentén végig álltak a nézők, az emberfal jelezte, merre kell menni” – nyilatkozta Szalay, akinek mondandójához még annyit fűzött hozzá az Opel Dakar Team navigátora, Bunkoczi László, hogy az első néhány száz méteren azért érezték: fél éve száguldottak utoljára puha homokon.

„Jó, hogy már az elején berakták az útvonalba dűnéket, mert így azok is láthattak sivatagi versenyt, akik csak a verseny elejére érkeztek. És én sem bántam, hiszen én a legjobban homokon szeretek versenyezni” – vallotta be Szalay, akinek csapatában a bolgár Cenkov, Marinov kettős a 77., a szerb Milanovic, Veljkovic páros a 126. helyen hozta célba az Opelt.

Érdekesség egyébként, hogy bár szombaton nem lehetett megnyerni a Dakart, veszíteni igenis sokat lehetett rajta, hiszen az autósoknál hármas, a motorosoknál ötös szorzóval számít ez az eredmény a végelszámolásnál. Ami azt jelenti, hogy ha valaki csak tíz percet kapott, az máris félórás hátrányban van.

Az autósok első menetét Sainz, míg a motorosokét a chilei Francisco Lopez Contardo nyerte.

vissza a hírekhez >>