Pedrosa visszaszerezte a vezetést.

Pedrosa visszaszerezte a vezetést.
Pedrosa visszaszerezte a vezetést.
2013.02.28.

Dani Pedrosa bizonyult leggyorsabbnak a gyorsasági motoros világbajnokság második malajziai tesztsorozatának utolsó napján, ahol ismételten esős körülmények nehezítették a versenyzők dolgát.

Pedrosa (2:00.562) ideje egyébként négy tizeddel elmaradt a Yamaha címvédőjének tegnapi eredményétől, így az „összetett eredménylistán” legnagyobb riválisa zárt elsőként, akinek csütörtökön be kellett érnie egy harmadik helyezéssel, hiszen a Honda „szupertinije” Marc Marquez (2:00.643) is leelőzte. A Moto2-esek tavalyi világbajnoka eddig tökéletes munkát végez, hiszen az eddig hat hivatalos tesztnap szinte mindegyikén a legjobb három között végzett, miközben csak két apróbb hibát követett el. Sokak szerint már első királykategóriás versenyén harcba szállhat a futamgyőzelem megszerzéséért.

Lorenzo (2:00.992) - ahogyan azt már említettük - harmadikként zárt, igaz ezúttal nem a leggyorsabb körök megfutására, hanem egy versenyszimuláció elvégzésére összpontosított, amit a gyorsasági motoros világbajnokság hivatalos honlapja szerint hibátlanul sikerült abszolválnia. A címvédő egyébként a Bridgestone keményebb és lágyabb összetételű gumiabroncsaival is elégedett volt, így bátran kijelenthetjük, hogy eredményes napot, hetet zárt.

Negyedikként Valentino Rossi (2:01.062) került értékelésre, aki szintén a hosszabb etapokra összpontosított, körülbelül fél órával a teszt leintését megelőzően ugyanis még a középmezőny végén kullogott. Az utolsó három körében sikerült felzárkóznia az élmezőnyhöz.

Az élmezőnyhöz, ami ezúttal jóval szorosabb volt, mint a korábbi tesztnapokon (általában a Honda és a Yamaha gyári versenyzői alkották ezt a csoportot), hiszen a Gresini Hondával egyre jobb eredményeket hozó Alvaro Bautista (2:01.078) tizenhat, míg Tech 3-as Yamahát irányító Cal Crutchlow (2:01.062) harminckét ezredet kapott a kilencszeres világbajnoktól. Rossi eközben csapattársát követte árnyékként (mindössze hét század választotta el Lorenzótól). Az első napon remeklő Stefan Bradl (2:01.309) szintén az egy másodperces álomhatáron belül tudott maradni a mai nap legjobbjai azonban elmaradtak a szerdán futottaktól, igaz akkor az időjárás is sokkal kegyesebb volt az aszfaltbetyárokhoz, mint csütörtökön. Tegnap ugyanis folyamatosan száraz pályán zajlott a gyakorlás, míg ma ismét az égiek kénye-kedve szerint folyt a munka.

A középmezőnyt ismét a Ducati kettőse nyitotta, Andrea Dovizioso (2:01.650) azonban nyolcvannyolc ezred híján átszakította a már említett mágikus egy másodperces küszöböt, azaz a vörösök eddigi (az élmezőnytől való lemaradást figyelve) legjobb eredményét érte el. Dovi egyébként már tegnap elégedetten nyilatkozott az istálló újításairól, valamint a beállításokon elvégzett radikális változtatásokról, melyen elmondása szerint a siker felé vezető út első lépései voltak. A csapat másik versenyzője, Nicky Hayden (2:02.070) is pozitívabban tekint a jövőbe, mint az előző tesztsorozat végén, igaz Dovizioso ezúttal majd’ fél másodperccel motorozott gyorsabban a 2006-os világbajnoknál.

A CRT-sek között továbbra is az Aspar Team vezet, ezúttal azonban nem a korábbi napokon „diadalmaskodó” Aleix Espargaro, hanem a márkatárs, Randy de Puniet (2:02.863) futotta meg a „kategória leggyorsabb körét”. Őt a Blusens masinájával egyre magabiztosabban teljesítő Hector Barbera (2:03.155) és a már említett Espargaro (2:03.423) követte.

(forrás: motorsportal)

vissza a hírekhez >>