Kipróbáltuk a duplakuplungos VFR-t!

Kipróbáltuk a duplakuplungos VFR-t!
Kipróbáltuk a duplakuplungos VFR-t!
2010.07.27.

Nem véletlenül kezdtem a PCX-szel a mondókát, mert a városi közlekedés egyik legjobb alternatívája ez a 125 köbcentis robogó, ami start-stop elektronikával is el van látva, ezáltal 2 liter/100km körüli fogyasztás érhetõ el vele.
A Gold Wing is járt már nálunk igaz teszt még nem született belõle de fotókat már láthattatok itt róla. A többi motor a középkategória képviseletében állt a VFR-ek mellett, ami a fõszerepet kapta e jeles napon.Mégpedig azért mert a Dupla kuplungos változat most érkezett az országba.

Csak 10 kilogrammal nehezebb a hagyományos változatnál és „csak” 400.000 forinttal drágább, ami 4.4 MFt vételárat jelent.Kétségtelen, hogy a jövõ ezeké az automata motoroké, hiszen ha valaki megszokta a kényelmet az automata autójában, akkor miért ne választaná motorban is ugyanezt a kényelmet. Fõleg ennek az elit kategóriának van ilyen igényes vevõköre, a Honda pedig szeretné learatni ezeket a babérokat is. Igazuk van szerintem és lesz is rá kereslet, mert tényleg jó a motor.A legnagyobb különbség a két motor között, hogy a duplakuplungos változaton nincs kuplungkar, csak egy rögzítõfék a baloldali kormányszarvon. Minden váltással kapcsolatos teendõt az elektronika végez, sos-sok szenzor jeleinek elemzése alapján.Elinduláskor elég megnyomni a D vagy az S gombot a jobb oldali kapcsolón és máris sebességben van a váltó. Az automata autókkal ellentétben itt nem kuszik a motor, csak gázadásra indul meg finoman. D fokozatban max 6000-es fordulatnál már kapcsolja a következõ fokozatot az elektronika, de az sem ritka, hogy ha csak úgy csurgunk 40-nel, már akkor is hatodik fokozatot mutat a mûszerfalon a fokozatkijelzõ. Ellenben S azaz Sport fokozatban már 9000-nél vált az elektronika, amivel nagyon lendületesen lehet motorozni egy-egy országúti szakaszon vagy akár pályán is.

Van még egy mód. Ez a M azaz Manuális, amiben egyáltalán nem avatkozik be az elektronika, akár tiltásig is pörgethetõ a V4-es blokk.

M fokozatban kipróbáltam az egykerekezést is, bár ezzel én voltam az egyetlen „idióta” újságíró, de szerettem volna ha tudjátok mi történik ilyenkor is a motorral. Nos.
Egyesben gázadásra simán egykerékre áll a gép, de a második fokozatot már nem veszi be, hiába próbáltam rápöccinteni többször is, nem kapcsolt kettes fokozatba. Ez azért van mert van egy dõlésérzékelõ, ami pont ezt figyeli és nem engedi a váltást, ha nincs mindkét kerék biztonságosan az úton.

Még egy érdekesség a váltó mûködésérõl:
Amikor egyesben elindulunk és zár az egyes számú kuplung, akkor az elektronika ugyanolyan léptetõvillák és léptetõhenger segítségével amiket elektromotorok mozgatnak, már készenlétbe is helyezi a következõ fokozatot.
A hiedelemmel és egyéb újságcikkekel ellentétben azonban nem teljesen észerevehetetlen a Honda váltási mechanizmusa.
Az igaz, hogy a váltáskor keletkezõ rántás elmarad, így az utas nem fog állandóan lefejelni, de a hangos csattanás igenis figyelmeztet, hogy most készült be a következõ fokozat.

vissza a hírekhez >>