Hybrid Air, azaz léghajtás.

Hybrid Air, azaz léghajtás.
Hybrid Air, azaz léghajtás.
2013.03.01.

Az autóipar forradalmasítását ígéri a Citroën a C3 Hybrid Air, azaz a léghajtású gépjármű bevezetésével.

Hamarosan,Genfben debütál a léghajtású Citroën C3 Hybrid Air.
A részint léghajtású kisautó 2,9 l/100 km fogyasztással kecsegtet.

Alig egy hónapja tette közzé a Citroën a legújabb hajtásláncát, a hibrid akkumulátorok helyett sűrített levegőt hordozó Hybrid Airt. Ez a rendszer a hidraulikus motorokkal egészen 70 km/órás tempóig képes emissziómentes üzemre, vagy azokkal az 1,2 literes, 82 lóerős, négyhengeres benzinmotorjának segíthet a hajtásban. Januárban még csak egy félbevágott autóban, a C3-asban láthattuk, a Genfi Autószalonon azonban egy kész példányt, nem meglepő módon egy C3-ast láthatunk majd Hybrid Air modellként.
Mivel vegyes üzemmódban akár 122 lóerős teljesítményt ígér a C3-ban debütáló hajtáslánchoz a Citroën, a hidraulikus motor teljesítménye 40 lóerősnek saccolható.
Sem a nagynyomású, a fékezési energiával is töltődő levegőtartály, sem a hidraulikus motor nem vesz el helyet a C3 utasteréből, így az pontosan olyan helykínálatú, mint mondjuk a dízelmotorjával szintén igen takarékos e-HDi.
A Hybrid Air természetesen minden eddigi kisautónál takarékosabb lesz: 2,9 l/100 km vegyes fogyasztási értéket és 69 g/km CO2-emissziót ígér. Mivel nem igényel drága kiegészítő akkumulátorokat, vételára a hibrid vetélytársakénál, például a Toyota Auris Hybridénél alacsonyabb lehet. A gyártója szerint "rendkívül kedvező" vételárról sajnos egyelőre nincs információ, ám jó hír, hogy a technológiát összes piacán be kívánja vezetni a Citroën, így a szupertakarékos C3 hozzánk is érkezni fog.

A benzines és hidraulikus motor egyaránt bolygóműves automata váltón keresztül, folyamatos teljesítményleadással hajt az ígéretek szerint, a benzinmotort pedig az e-HDi modellekből ismerős, kettős üzemű − motorféküzemben az akkumulátort generátorként töltő, induláskor indítómotorként beröffentő − önindító kelti életre. A Genfi Autószalonon már kész autóként bemutatkozó, de még prototípusnak mondott C3 Air Hybrid továbbá speciális, 165/50 R18 méretű alacsony gördülési ellenállású Michelin abroncsokat, valamint egyedi keréktárcsákat is kap, a lényege persze a hajtáslánca.

Vajon a motorkerékpárok esetében mikora várható hasonló horderejű újítás?

(forrás: Katona Mátyás cikke alapján)
vissza a hírekhez >>