Elektromos vonal a versenymotorsportban

Elektromos vonal a versenymotorsportban
Elektromos vonal a versenymotorsportban
2010.09.15.

a Czysz E1 PC típusú kísérleti electrobike, az elektrocikli a nyár elején óránkénti 155 kilométeres pályarekorddal – a benzinmotorosok rekordjának kétharmadával – megnyerte a villanyüzemû motorkerékpárok számára rendezett híres Man-szigeti versenyt, majd néhány hét múlva a Mazda japán autógyár Laguna Seca-i gyári pályáján is diadalmaskodott.
A csodamotort Michael Czysz tervezte az általa kiötlött óriási akkumulátorokhoz. Egy eredetileg 990 köbcentis, 200 lóerõs verseny-motorkerékpárt épített át úgy, hogy a tank és a motor helyén elférjen a tíz darab, egyenként 9,8 kg súlyú lítium-polimer akkumulátor. Azok összkapacitása 12,5 kilowattóra.
A 100 lóerõs motor 330 newtonméternyi nyomatékkal röpíti elõre a jármûvet, miközben az energia 93 százalékát képes meghajtásra hasznosítani. A hatalmas nyomatéknak köszönhetõen nincs szükség sebességváltóra, a vezetõk egyszerûen a gázfogantyúval szabályozzák a sebességet. A rendszert digital drive-nak, digitális hajtási módnak nevezték el.

vissza a hírekhez >>