Ducati 848 EVO: gyorsabb és lassabb is let

Ducati 848 EVO: gyorsabb és lassabb is let
Ducati 848 EVO: gyorsabb és lassabb is let
2010.07.26.

Két éve mutatkozott be Ducati 848, mint a 749 utódja, és mint a 916-széria óta leggyönyörûbb nagyduksi, a 1098 kistestvére. A Borgo Paginale-i gyártó elérkezettnek ítélte az idõt, hogy a 848-tulajdonosok által kifogásolt területeket kezelésbe vegye és bemutassa 2011-re a „valaha volt legjobb belépõ szintû Ducati sportmotort,” a Ducati 848 EVO-t.

Odakint mi sem változott: a kecses, tipikusan ducatis test, a szúrós tekintetû lámpák, az iker kipufogók és a féloldalas lengõkar – magyarul minden, ami a külcsínért felelõs egy mai Duksi superbike esetében – a jóistennek hála maradt amilyen volt, a változtatások fõleg a Testastretta Evo blokkot érintették, de a néhány éve 12 ezer kilométerre emelt szervizintervallumon a lent részletezett teljesítményfokozó beavatkozások szerencsére nem változtattak.

Ducati 848 EVO - még több fotó a galériában! Katt a képekre!

A mérnökök minden lehetséges területet megdolgoztak, ami némi teljesítménynövekménnyel kecsegtetett. A motorblokk szívó és kipufogójáratait radikálisan átdolgozták, a felgyorsult gázmozgásokhoz pedig nagyobb relatív átmérõjû (60 mm-es) elliptikus szívótorkokat csavaroztak a régi (56 mm-es) darabok helyére.

A dugattyúk új formájú koronával rendelkeznek, ez növelte meg a sûrítési arányt 12:1-rõl 13,2:1-re, ami kéthengerestõl igencsak elismerésre méltó érték, és a 848 EVO blokk hegyességének kiváló mutatója. A fentiek tükrében a desmodromikus vezérlés sem maradhatott változatlan: a szelepemelést 11,5 mm-rõl 13 mm-re növelték, a szívóütemet pedig kitolták a 257. fõtengely-elfordulási fokig az elõzõ változat 253 foka helyett – magyarul szólva tehát nagyobbat és több ideig nyitnak a szívószelepek.

Az eredmény plusz hat lóerõ és plusz két newtonméter nyomaték lett, azaz 140 LE 10.500-nál és 98 Nm 9750-as fordulatnál, míg a 848 EVO tömege megegyezik az elõzõ változat hasonló adatával (168 kg), és hogy kívülrõl is látszódjon a Testastretta erõforráson a többleterõ, feketére festették deklijeit.

A térhálós acélcsõ váz, az állítható Showa futómûvek, a Marchesini kerekek és a multifunkciós mûszerfal változatlan, de a fékrendszer, na, az nagyon nem az. Ránézésre az EVÓ-n nem sokban különbözik a továbbra is Brembo feliratú féknyereg-pár az elõzõ, nem-EVO változat fékjeitõl, azonban a látszat csalóka: a 848 EVO megkapta ugyanis azokat a Brembónál Monoblocknak hívott féknyergeket 320-as tárcsáihoz, amelyek a 1098 fékteljesítményét két éve a legendás kategóriába emelték.

Az EVO megkapta továbbá a 1098-asokon mindig is a szériafelszereltség részét képezõ kormánylengés-csillapítót, hiszen a nagyobb teljesítmény mellé dukál a nagyobb stabilitás is. Az EVÓ-t két színben, a tradicionális, elmaradhatatlan pirosban (piros vázzal és fekete kerekekkel), és egy új, gonoszabb mattfeketében (fekete vázzal és kerekekkel) kínálja a gyártó. A rendeléseket már felveszik, az elsõ 848 EVÓ-k augusztus elején érkeznek meg az európai Ducati kereskedésekbe.

vissza a hírekhez >>