Amikor egy motorostúra repülővel kezdődik

Amikor egy motorostúra repülővel kezdődik
Amikor egy motorostúra repülővel kezdődik
2013.11.23.

Túrázás Európa másik felén pár órás indulással? Itt a TNT motor szállitás szolgáltatása, amely a kontinensünk több országában is elérhető már.

Minden túrázó előbb-utóbb eljut arra a pontra, hogy távolabbi tájakat szeretne megismerni. Ha ez Európán belül van, még akkor is többezer kilométeres út megtételéről lehet szó.

Példaképpen nézzük az egyik legkedveltebb távoli csillagtúra-célpontot, Andalúziát. Maga az andalúz kör megközelítőleg 10 nap alatt motorozható végig úgy, hogy az ember még lát is valamit a városokból és a tájból (Cádiz, Málaga, Granada, Sevilla , Ronda, Córdoba).

Egy átlagos Seville utca, szinte egész évben ez a látvány fogad minket.

Azonban a vidék megközelítése még egy tapasztalt és formában motorozó túrázónak is két nap egy marseille-i vagy jobb esetben barcelonai éjszakázással. Aki pedig már csinált ilyet, az pontosan tudja, hogy a harmadik nap reggelen még a frissen facsart narancs - egy lepukkant spanyol motel teraszán - is jobb látványt nyújt majd, mint mi.

A második gond a költség. Egy átlag utcai gumi használati értéke már megkérdőjelezhető 8000 kilométer, után főleg ha az ember a kontinens egyik legkedveltebb, kanyarokkal tűzdelt szakaszára készül épp nyaralni. Márpedig maga az út megközelítőleg egy irányba is majdnem 3000 kilométer. Tehát szinte biztosan rámegy az útra egy komplett gumi és akkor még nem beszéltünk a láncról (amennyiben ilyen hajtásunk van) és egyéb kopó alkatrészekről.

Tehát a motor is tetemes költséget emészt fel az út alatt, de a legnagyobb számlát mégis az üzemanyag és az autópálya illetve a minimum egynapi szállás jelenti. Ha mindezt összeadjuk, kijön egy komoly összeg a végére és igazából még el sem kezdtük a túrát.

Elérkeztünk a harmadik problémához, az időhöz. A legtöbb társunk, beleértve minket is, dolgozik - így előre meghatározott idő áll rendelkezésre a nyaralásra. Ebből pedig igazán luxus, hogy minimum 2 hetet töltsünk egy ilyen túrával, még ha meg is engedhetjük magunknak ezt különleges élvezetet.

Természetesen minden túrázó keresi a megoldást és vannak jó kezdeményezések. Különböző túraklubok, akik kamiont bérelnek és lehet csatlakozni hozzájuk, így az utazás terhe leesik a vállunkról.

A világ egyik legnagyobb csomagküldő szolgálata is kiszúrta a piaci rést. Egyedi motorszállitást kinál Európa több országába (Ausztria, Franciaország, Németország, a Benelux államok, Dánia, Svédország, Görögország, Spanyolország, Portugália, Finnország). Mi egynlőre csak egy külföldi ajánlatukkal találkoztunk, de átolvasva nagy lehetőségek rejlenek a szolgáltatásban, amit az is jól jelez, hogy egy év alatt 10 %-ot növekedett egyes országokban az utaztatott motorok száma.

Ronda télen is szép

Ráadásul minden előre tervezhető és az előfoglalással még kedvezményt is magunkénak tudhatunk. Ezért ha valaki tudja előre az utazás időpontját és foglal egy olcsó repülőjegyet, keresgél szállásokat és sikerül a motorját is leszervezni a célállomásra, mindjárt elérhető közelségbe kerül még egy 3000 kilométeres távolság is.

Ami pedig talán a legnagyobb előnye egy ilyen szállításnak, hogy akkor is mehetünk motorral nyaralni, amikor nálunk illetve a célponthoz vezető úton esetleg még havazik. A példánkban felmerülő dél-spanyol terület szinte egész évben látogatható, motorral csak oda kell jutni.

Mi már magunk elé is képzeltük, ahogy hétfőn egy 2-2,5 órás repülő út után átvesszük a motorunkat és a meleg spanyol nyárban motorozunk, pihenten és kalandra éhesen (de leginkább azt, hogy 10 nap motorozás után nem kell 3000 kilométert vezetni két nap alatt).

(forrás: Triple)

vissza a hírekhez >>